יום חמישי, 30 במאי 2013

NISSIN ואופנועות (או איך אונסים כותרת כדי לספר בשתי מילים רק חלקיק קטן מפוסט חדש...)

הרבה זמן לא כתבתי פוסט.
זהו, סיימתי להתנצל.
http://www.gettyimages.com/detail/photo/portrait-of-young-man-high-res-stock-photography/99973318




דן, חבר שמחזיק בבעלותו Kawasaki Z1000 שחור וחושני עשה לי אינספשן והדליק אותי על הרעיון לתעד רכיבה אתגרית בכבישים היפים שיש לישראל להציע. הרכיבה היא אתגרית בעיקר כי הוא מסרב לרכב על האופנוע כמו שכתוב בחוברת ויותר עם הברך נושקת לכביש בפיתולים חדים. זכותו.







"לא תמונות מאייפון"

הוא הראה לי תמונות שצילמו שותפיו לרכיבות כדי להבין במה מדובר.
בסדר... חמוד... לא עפתי.
ניסיתי לחשוב איך אני יכול להעלות את הערך ההפקתי של הצילום ולהביא את התמונות למקום שיותר יספק אותי, כלומר, אור עשיר ורך על הנושא - נניח, פלאש סטודיו עם אוקטה-בוקס גדול על חצובה כבדה כדי שלא יעוף עם הרוח, הפרדה ברורה מהרקע ומראה דרמטי ע"י פלאשים אחוריים שיתנו kick light נחמד וכל זה תוך שמירה על ניידות גבוהה, כי בכל זאת אני פותח סטודיו באמצע כביש פעיל ומסוכן.

לשמחתי לסוגיית ה... נקרא להם מעכשיו קיקרים, ניתנה לי הזדמנות תודות לאודי מ- A.B.S Photo  לנסות שני פלאשים חדשים ומפלצתיים ביכולותיהם, ה- NISSIN MG8000 Extreme.
השם מפוצץ ובצדק. מלבד הזכייה שלהם בתחרות ציוד צילום נחשבת כלשהי, הם נותנים פייט רציני מאוד לקנון 600EX ודומיו ובטח ל-580EXII שלי, שאני די שונא.

ב-100% מהמקרים אעדיף פלאשי סטודיו על פני פלאשי מצלמה מכמה סיבות;
- חיבור ה- PC בקאנון ה-580 שלי שמתחבר לפוקט-וויזארד לא אמין ומועד לפורענות, כלומר מועד לפיספוסים בהפלשה ואפילו נותן מאבקים ארוכים עד לשיתוף פעולה.
- כל שינוי הגדרה נעשה ע"י מערכת כפתורים לא נוחה ולא אינטואטבית שמתי שהוא מתרגלים אליה אבל זה מצריך יותר אנרגיה ממה שאני מוכן להשקיע.
- אין להם מספיק עצמה כדי להתגבר על שמש.
- אני לא אוהב אותם עם מרככים (Softboxes) למיניהם (טובים או פחות טובים) שמורידים הרבה מהעצמה הפוטנציאלית של הפלאש.

למטרה הזאת גיליתי פלאשים שבנויים באופן מאוד איכותי, עם צג ותפריט ברור (סוף סוף שנות האלפיים הגיעו), אפשרות לשלוט על העוצמה ועל הזום בקלות והכי חשוב, הם קיבלו את המשדרים שלי באהבה. חיבור ה-PC מרגיש הדוק למדי כך שהכבל יושב בתוכו מעולה, בלי לברוח.
ייחודו של הפלאש הוא יכולתו להפליש מעבר ל-1000 הבזקים רצופים בעצמה מלאה!
כלומר אם אני עובד איתו במקביל לפלאש סטודיו מקצועי ולא מפסיק להבזיק, הוא לא יתחמם ויקח לעצמו הפסקות בלי רשות. למעשה, יכול להיות שפלאש הסטודיו יתעייף קודם.
אני מניח שזה אידיאלי לצלמי אירועים, חדשות וכאלה...
הוא תומך לגמרי ב-TTL ו-TTI אז הוא מדבר לחלוטין עם המצלמה ויכול לעשות כל מה שפלאש מקורי יכול לעשות, כולל Hi-Speed Sync ו-Master & Slave.
יש בו פיצ'ר מגניב לחלוטין שיתאים למי שאוהב להקפיץ פלאש מהתקרה (פלאש מכוון למעלה) - בחלק גוף התחתון שלו שיושב על המצלמה בנוי עוד פלאש קטן שיכול לספק אור מילוי נוסף על הפלאש הקופץ מהתקרה. די גאוני.
לסיכום, פלאש מאוד מסקרן. NEXT...




הדבר השני ששימח ועניין אותי לקבל לנסות היה פלאש סטודיו של Elinchrom, ה-BRX-500.

הפלאשים שברשותי הם סינים, הם הבייסיק של כל סטודיו ישראלי כי הם זולים ועושים את העבודה. הם גם כבדים, בנויים בצורה מפוקפקת, התחשמלתי מהם פעם והרפלקטורים והמרככים שמותאמים להם מבוססים על תושבת (Speed ring) של Bowens. זה אומר שיש להם מגוון גדול מאוד של אופציות של מרככי תאורה אבל רובם בנויים עם צלעות מתכת שצריך להרכיב לבד לתוך הטבעת המתחברת לפלאש. כלומר אם אני רוצה לצאת עם אוקטבוקס גדול לשטח, אני צריך קודם לפרק אותו בסטודיו, לקפל את זה בצורה מעוותת, להרכיב את זה בשטח מחדש וכל מי שהרכיב פעם אוקטבוקס כזה יודע שזה מאבק של בין 7-10 דקות. 

אז אם רגע נחזור לחיובי, אלינכרום עושים מרככי אור מדהימים! האוקטה שקיבלתי שנקראת רוטלוקס מתקפלת כמו שימשייה (בכוונה אני לא אומר מטריה), בנויה איכותי מחומרים קלים והבד ריכוך כל כך נעים ולבן... כן, זה אומר שזה לא סתם ניילון לבן אלא ריכוך איכותי. בנוסף כל הרדיוס של ה-135 ס"מ האלה מתקפלים לתוך תיק נשיאה ייעודי ואיכותי שישמור טוב על ניידות.



הפלאש עצמו שובב וחזק. ראשית כל הוא קומפקטי וקל משקל יחסית לעוצמה של 500 וואט. רק שני קילו. בנוי איכותי, מגיע עם מכסה לנורה שיושב טוב וחזק, מד עוצמה דיגיטלי, צבע אור יציב בכל הפלשה ונקודה חשובה היא המנגנון נעילה של החיבור למרככי תאורה. בפלאשים תואמי Bowens, יש תמיד מאבק קטן עד ששומעים את הקליק שנועל את המרכך. באלינכרום ישנו סיבוב קטן לנעילה ואז מנגנון נעילה סיבובי שנותן תחושת ביטחון טובה יותר. אפשר לחבר פוקט וויזארד עם כבל פין אודיו קטן, חיבור שעובד כל כך יותר טוב ובטוח מהחיבור הישן הגדול יותר, חוסך מתאמים ומאוד זול להחלפה.
חידוש טכנולוגי מעניין מאוד הוא אפשרות לחבר מעין מקלט Wi-Fi שמאפשר לשלוט בכל אלמנטי הפלאשים דרך אפליקציה יעודית באייפון בלי צורך לגשת כל פעם לפלאש עצמו.

http://www.elinchrom.com/product/EL-Skyport-WiFi.html#content
מובא מאתר אלינכרום


כך יצא שמלבד תיק לסטנדים ותיק מצלמה, יכולתי להכניס את שלושת הפלאשים לתיק גב, כולל המצבר הנייד שלי שכבר דיברתי עליו כאן ולשמור על ניידות גבוהה ונוחה באמצע כביש פתלתל.

למעלה, הפלאש יושב בכיף על עוד שני פלאשים קטנים בתוך תיק גב
למטה, הסינים... 



טוב, הגענו לתכלס.
"קטנוע" כמו של דן שעושה פניות במהירות גבוהה מ-Speeding Bullet, קשה מאוד לתפוס בלי טישטוש כשמנסים לצלם עם פלאשים ואור סביבתי יחד.
ההסבר הוא כזה - כשמצלמים עם פלאש מהירות הסינכרון המקסימלית של מצלמה של קנון היא 1/200 (בלחץ). אם רוצים לראות את השמיים חשופים יפה וגם קצת מהרקע, אי אפשר לסגור צמצם יותר מידי כי אחרת יתקבל רקע כהה מידי.
אם רוצים להקפיא תמונה ע"י פלאש, כדי להגיע ל-Flash duration מהיר הוא צריך לפעול בעוצמה נמוכה. Flash duration מהיר אומר שהפלאש נדלק, מאיר ונעלם כלעומת שהופיע וכך האור שפוגע בנושא יצייר בחיישן המצלמה את התמונה באלפית השניה, כלומר הנושא הנתפס יהיה חד וללא מריחות. ישנם פלאשים מיוחדים לנושא הזה, שלא היו איתי הפעם.
אם מצלמים ב-1/200 ופותחים צמצם כך שיתקבל אור רקע, זה ישפיע על מריחת הנושא הזז שלנו ובעצם עם הנתונים הללו אי אפשר בלחיצת כפתור אחת לתפוס תמונה מוארת היטב וחשופה נכון.
יכולתי אולי לשלב 2 חשיפות, אחת רק לאופנוע ואחת לרקע בנפרד ולשלב אבל גם במצב כזה, מהירות הפלאש של האלינכרום, היתה יוצרת מריחה קלה.

להלן דוגמא לניסיון:


שתי מסקנות לפיתרון העניין הזה הן לצלם עם פלאשים מהירים יותר ולבצע 2 חשיפות או לצלם עם מצלמה בעלת LEAF SHUTTER המאפשרת סינכרון עם הפלאשים עד מהירות 1/1600 בהנחה שאפשר להשיג כזאת.
התמונות שפותחות את הפוסט צולמו עם אור סביבתי בלבד תוך חירוף נפשי, אבל אם יש אחד שאפשר לסמוך עליו שלא יעלה אותי השמיימה זה דן.

עשיתי את מה שאני יודע לעשות והעמדתי את דן בליבו של סיבוב מייצג, קרוב לשול.
כיוונתי את הגדרות המצלמה לחשיפה בה אוכל לקבל את אור השמיים בזריחה (אין שמש, שמיים עכורים בישראל) וקצת אור סביבתי. לדן כרגע לא מגיע אור.
הנחתי את פלאש האלינכרום עם הרוטלוקס היפייפה מצד שמאל שלו ואת אחד הניסין מאחור משמאל עם ג'ל כתום.


עכשיו נשאר רק להוסיף קומפוזיציה, תיקונים עדינים של מיקום התאורה ומתקבלת התוצאה הבאה:




רוכבים אחרים שנהנו מהאטרקציה




עכשיו הוספתי עוד פלאש NISSIN מצד ימין של הכביש, מעברו השני, שימלא את הצללים, ייתן עוד הגדרה לפנים של דן ולאופנוע מצד ימין ויפריד קצת את הנושא מהרקע.




Nissin קטן ועוצמתי מהצד השני של הכביש 




התחיל להיות חם מאוד באיזור הזה של ישראל לקראת שמונה בבוקר כבר אז קיפלנו את העניינים וחזרנו הביתה. בגלל שכל כך אהבתי את התוצאה שהרוטלוקס הפיקה לי החלטתי להמשיך את הסדרה בכמה פורטרטים של מנוחת הלוחם בבית של דן, כולם בעזרת האלינכרום והרוטלוקס בלבד.








לקינוח, עוד תמונות השכבה שצולמו ללא פלאשים:













הפוסט הזה היה ארוך ביותר, אבל פרקתי בו הרבה חסך כתיבתי.
אם אהבתם את הפוסט הזה והקודמים, מאוד אשמח אם תתנו בתגובות, תרשמו לעידכונים ואולי אף תעשו לייק לדף הפייסבוק שלי. כל האפשרויות הנ"ל נמצאות במעלה הדף, בתחילת הפוסט. 

אם יש למישהו שאלות נוספות או הערות ותיקונים תרגישו חופשי. 

ממש בקרוב, עוד פוסט! מי היה מאמין. 





6 תגובות:

  1. וואו! תמונות מעולות, כאילו קאווסאקי לקחו את דן לצילומי פרסומות וברושורים.. יפה מאד!

    השבמחק
    תשובות
    1. הם יעשו בשכל אם הם ישתמשו בו. תודה :)

      מחק
  2. מעולה!! אני לא יכולה להפסיק להסתכל בצילומים שלך!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. שלב ראשון הושלם!
      עכשיו תני לי את כל הכסף שלך! :)

      מחק
  3. הפוסט הזה הוא בדיחה וצילומים ברמה מאוד מאוד נמוכה פוסט מיותר ומביש את כותבו ואת מי שנתן לו במה

    השבמחק