יום שלישי, 9 באוקטובר 2012

צילום הופעות מספר 2ב'

צהריי יום רביעי, אני מקבל טלפון מעידן, חבר להקת אושיאניק (אותם צילמתי בעבר, צילומי פרומו בפוסט הקודם הזה). הטלפון מזמין אותי לצלם למחרת את ההופעה שלהם בפסטיבל ProgStage בכנרת!
התראה קצרה למדי למרות שהיו גישושים בכיוון בעבר.
עם זאת, אחרי כמה בירורים קצרים, אני מצליח לארגן את האשה והכלב למסע ספונטאני לצפון.



דקה אחרי שאני מעכל כמה מגניב וספונטני אני, מתחילים לרוץ אצלי רעיונות איך ליצור צילום הופעה שונה ומיוחד הפעם.

אם נחזור רגע לאחור, בפוסט הראשון שלי לגבי צילום הופעות כתבתי שאני אוהב ליצור תאורה משלי על הבמה.
מעין ספוט של אור שיעשה מה שאני רוצה כשאני רוצה ולא כשהתאורן מחליט לגוון את יומו.
על כן אני לרוב מניח פלאש נייד (Canon 580EXII) עם משדר רדיו (במקרה זה Pocket Wizard) במיקום אסטרטגי על הבמה כמו באיזור התופים כלפי קידמת הבמה - אחורי שאר הנגנים, בשביל ליצור Kick Light על פי פקודה.

בהופעה הזאת רציתי לנסות משהו שונה וקצת מגאלומני.

מתוך מחשבה על גוף תאורה שיוכל לשמש את המופע גם כחלק מהתפאורה, הבאתי איתי פלאש סטודיו גנרי עם סוללה ניידת (עליה כתבתי כאן) כשאליו תיכננתי לחבר את אם כל המטריות. 75 אינצ'ים רדיוסה (אני מקווה שאני לא טועה, אבל כשהיא פתוחה היא בערך בגובה שלי ואני 194 ס"מ בסה"כ).
בראשי דימיינתי הופעות של להקות איצטדיונים ענקיות, כשמאחורי המתופף ישנה מעין שמש של אור, שאורה מתגבר ודועך לפי המוזיקה ואיתה אוכל להשיג שתי מטרות. אחת ליצור מראה מיוחד ושונה מכל הופעה אחרת באותו יום והשניה לספק רקע מעניין לצילום הלהקה ויצירת אור הפרדה מטורף, בין שאר הבמה לנגנים.

כשהגעתי ביום ההופעה לאחורי הבמה עם הציוד שלי, ניצלתי הפוגה בין הופעות, הזמן שבו להקה אחת פורקת את ציודה ולהקה שניה מרכיבה את שלה, כדי להכין את הסידור המיוחד שלי.


המקום שבו רציתי למקם את המפלצת היה הישר מאחורי המתופף ובגובה שלו כדי ממש ליצור רקע של אור מאחוריו. הבעיה בבמה הזאת היתה שהבמה נגמרת אחרי המתופף ובסופה ישנו מעקה. גובה הבמה היה בערך 170 ס"מ מן האדמה והחצובת תאורה שהבאתי נפתחת פתיחה מרבית עד בערך שני מטר. לא מספיק בכלל כדי למקם את מרכז המטריה במקום שרציתי.



בתמונה הראשונה רואים ארגזי ציוד מתגלגלים (מצד ימין בפינה) ולמזלי מאחורי הבמה היו שניים צרים. המשימה הטיפשית שלי עיוורה אותי לחלוטין מלראות הגיון והחלטתי להעמיד את חצובת התאורה העדינה יחסית (מנפרוטו מיני) בשיווי משקל המשתמש בשלושת רגלי החצובה על גבי שני ארגזי הציוד. כדי למנוע ממשב רוח קליל להעיף את כל המבנה (משב רוח קליל הוא מרמת נפיחה ומעלה), חיברתי לחצובה באמצעות שאקל את תיק הצילום שלי (ששוקל לא מעט) ואילתרתי משקולות תמיכה מסטנד מצילות של תופים מקופל וכבד ו...מטף.
העסק עבד, התוכנית יצאה לדרך.

בין המופעים, הכניסו קטע מקשר של רקדנית בטן גוטית שרקדה לצלילי אמביאנט מטאל (זה משהו חדש) מוצלחים. זמן מעולה כדי להתחיל את הניסוי הקטן שלי.




לא עברו ארבע דקות ועוזר הפקה מבוהל נשלח לחפש מי חילל את תמימות הבמה הזאת.
נתבקשתי להסיר את המפגע מיידית ולצלם כשאר הצלמים. נעים מאוד, צלם - מצלמה - מספיק!
בדיעבד במסגרת פסטיבל (שגם מצולם בוידאו) זה בהחלט היה לא במקום לחדור לבמה עם איבר כל כך בולט. אבל אני בהחלט הולך לנסות את זה בהופעה שבה להקה בודדת מופיעה מול קהל שלה בלבד.

מה שכן, את הסטאפ הרגיל שלי כן קיבלתי אישור ליישם. הורדתי את המטריה והשארתי את הפלאש חשוף מאחורי המתופף על עוצמה לא גבוהה מידי, כדי לא לשרוף לו את שערות הצוואר.
גם כאן, מאוד חשוב להתחשב בתאורה הקיימת על הבמה ולעבוד איתה.
במקומות שבהן לא קיבלתי את מה שרציתי, כיביתי את הפלאש ובמקומות אחרים, ניסיתי להוציא מהתאורה הזאת משהו מיוחד כמו בדוגמאות הבאות:





בדוגמא הבאה אפשר לראות איך האור תורם להקפצת המתופף מהרקע והוספת תחושת עומק גם כשהוא לא הנושא:



בהמשך הפסטיבל יצא לי לצלם שתי להקות פרוגרסיב מעולות אחרות. האחת, להקת הכישרוניים הישראלית Distorted Harmony והשניה, הלהקה מחו"ל Pain Of Salvation.
בכל הופעה מיקמתי מעט שונה את הפלאש כדי ליצור מראה אחר ולהתנסות בתצורות אחרות.

בדוגמאות הבאות אפשר לראות שוב, איך פלאש אחורי תורם להפרדת הנושא מן הרקע ולהוספת עניין אחר במיוחד ברגעים שהתאורה המקורית של הבמה, יוצרת גוון אחיד ושטוח בהופעה.







זה הסוף לגבי הנושא הזה הפעם. אני אשמח לשאלות, הערות והחלפת רעיונות לגבי צילום הופעות.
אתם יכולים לראות את הגלריות המלאות שצילמתי במהלך הפסטיבל בלינקים הבאים:
Oceanic
Distorted Harmony
Pain Of Salvation

אני מוכרח להזמין אותכם להצטרף לדף הפייסבוק שלי, שם העידכונים רבים ויירבו ככל שיהיו שם יותר אנשים - www.facebook.com/ofirabephoto

ודבר אחרון, גם האתר שלי חודש ומכיל בו גלריות של הפרוייקטים האחרונים שהתעסקתי בהם כמו קיציס ל-012 ואלי ומריאנו לקמפיין החדש של הדואר. באתר התמונות מוצגות באיכות גבוהה.
www.ofirabe.com

5 תגובות:

  1. פוסט טוב :)
    מבין לליבו של עוזר ההפקה המסכן. שתילת פלאשים על במה זה רעיון נהדר כשנעשה בטעם טוב, אבל מטריה כזו גדולה משתלטת קצת יותר מידי לטעמי.

    כל הכבוד על האומץ והתעוזה, בכל אופן :)

    השבמחק
  2. הנה זוית חדשה על הנושא:
    http://www.youtube.com/watch?v=zTPQX11YQH4

    יבוא יום וזאת תהיה התפאורה של איזו להקה בהופעה

    השבמחק
  3. פוסט מקסים ותמונות מקסימות אף יותר!

    השבמחק
  4. זה באמת צילום טובואדם עם המצלמה מדהימה .

    השבמחק